niedziela, 26 listopada 2017

Urocza skrzyneczka z książkami w Kurzętniku



Latem ubiegłego roku (2016), w czasie wizyty w Kurzętniku, przy okazji koncertu kameralnego Zespołu Pro Musica Antiqua i wykładu o przyrodzie w dolinie rzeki Drwęcy, przed domem kultury zobaczyłem uroczą półkę bookcrossingową (na zdjęciach wyżej). Do tej pory takie estetyczne i piękne wiejskie półki z uwalnianymi książkami widziałem na zdjęciach z różnych części świata. Teraz mogłem sam naocznie nacieszyć się pięknym widokiem i mądrą inicjatywą zmieniania świata na lepsze (i piękniejsze).

Obok ławeczki, stolik i huśtawka. Tylko przysiąść i delektować się widokiem na dolinę rzeki Drwęcy oraz wzgórze z ruinami zamku. No i poczytać o historii, o przyrodzie, o ludziach.... Miejsce dogodne do spotkań międzyludzkich, rozmyślań i czytania.

Nie zdążyłem zajrzeć do szafeczki, aby sprawdzić jakieś do książki uwalniają mieszkańcy Kurzętnika. Na pewno korzystają, bo zauważyłem młode dziewczyny siedzące na ławeczce. Młodzi najwyraźniej czytają.

Podróżniku, jeśli będziesz w pobliżu, koniecznie zajrzyj, zobacz, jakie tam są książki. I koniecznie zostaw coś swojego. I napisz do nas, zrób zdjęcie i przyślij na nasz Fan Page. Dzielenie się ubogaca obie strony.

(czytaj więcej o wizycie w Kurzętniku)

Stanisław Czachorowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz